مشکلات شایع در لوازم خانگی سامسونگ 

سامسونگ یک شرکت کره ایی و جز 5 برند مطرح جهان است. این برند از تنوع محصولی بالایی برخوردار است و محصولات آن در هر لاین، همیشه حرفی برای گفتن دارد. در این وبلاگ به معرفی محصولات این برند از جمله لوازم خانگی سامسونگ، موبایل سامسونگ، لبتاب های سامسونگ، تبلت و نوت بوک سامسونگ می پردازیم.

مشکلات شایع در لوازم خانگی سامسونگ 

مشکلات شایع در لوازم خانگی سامسونگ چیست؟ در این مقاله قصد داریم مشکلاتی که برای اکثر لوازم برقی سامسونگ به وجود می آید را بررسی کرده و راه حل مناسب برای حل آن مشکلات را ارائه دهیم. فرقی نمی کند شما دارای کدام یک از وسایل برقی برند سامسونگ باشید در این مقاله قصد داریم به بررسی مشکلات شایع در لوازم خانگی سامسونگ یعنی: لباسشویی، یخچال، فریزر، ظرفشویی و … سامسونگ بپردازیم.
لازم به ذکر است: تمام مشکلاتی که برای لوازم برقی سامسونگ به وجود می آید مربوط به کیفیت آن وسیله نبوده و گاهی بهترین وسایل نیز ممکن است به دلیل استفاده ی اشتباه دچار خرابی شوند. برای جلوگیری از این مشکل قصد داریم در این مقاله روش های مناسب استفاده از لوازم برقی مختلف را آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.


مشکلات شایع در لوازم خانگی سامسونگ و راهکارهای آن

کیفیت و قدرت لوازم برقی سامسونگ بر کسی پوشیده نیست و تقریبا بیشتر مردم دنیا از طرفداران این برند به حساب می آیند. البته باید این نکته را نیز اضافه کنیم که: حتی با کیفیت ترین لوازم برقی نیز ممکن است گاهی دچار مشکل و خرابی شوند که اصلا جای نگرانی نیست. 
برند سامسونگ یک برند گسترده و جهانی است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. این میزان از محبوبیت سبب شده تا بتوانیم در تمام خانه های سراسر جهان حداقل یک محصول از برند سامسونگ را پیدا کنیم. شاید با خود تصور کنید زمانی که یک برند به چنین حدی از محبوبیت می رسد قطعا باید محصولاتی جادویی داشته باشد که باعث شود این لوازم خانگی هیچگاه دچار نقص و خرابی نشوند.
اما سخت در اشتباه هستید لوازم برقی برند سامسونگ با تمام قدرتی که دارند بازهم دچار مشکلاتی میشوند که برای رفع آن باید از یک مجموعه ی تعمیراتی مطمئن کمک بگیرید. برخی از محصولاتی که توسط برند سامسونگ تولید می شود شامل: یخچال، فریزر، لباسشویی، ظرفشویی و … هستند. مشکلات شایع در لوازم خانگی سامسونگ می تواند در هر یک از این محصولات به وجود آید.
اما باید بدانید هر مشکلی هم که برای لوازم خانگی سامسونگ به وجود آید باز هم قابل تعمیر بوده و می توانید با کمک یک تعمیرکار مجرب تعمیر شود.


بیشتر بخوانید:نقد و بررسی گوشی نوکیا C31 مدل TA-1497 DS

مشکلات شایع در لوازم خانگی سامسونگ

 مشکلات شایع در یخچال سامسونگ

1- ایجاد برفک در قسمت هایی از یخچال
2- بالا بودن دمای درون یخچال
3- موتور یخچال به صورت اتوماتیک کار نمی کند
4- روشن شدن چراغ هشدار فیلتر یخچال
5- عدم روشن شدن یخچال
6- بالا رفتن دمای موتور
7- ایجاد سر و صدای زیاد توسط موتور یخچال
و…
 

مشکلات شایع در ماشین لباسشویی سامسونگ

1- یکی از مشکلاتی که برای اکثر لباسشویی ها پیش می آید عدم توانایی آبگیری است و یا زمانی که لباسشویی باید آبگیری انجام دهد با جریان آب زیاد این کار را انجام می دهد.
2- برای خشک کردن لباس ها باید ابتدا فرآیند تخلیه ی آب انجام شود. اگر در هنگام خارج کردن لباس های شسته شده از دستگاه لباسشویی متوجه شوید که لباس ها آبدار هستند به معنی این است که تخلیه ی آب لباسشویی به درستی انجام نمی شود.
3- تکان خوردن لباسشویی در هنگام کارکردن. این مشکل عموما به دلیل تراز نبودن جای لباسشویی رخ می دهد.
4- برخی از افراد پس از گذشت زمان متوجه میشوند که صدای دکمه های لباسشویی مقداری کاهش یافته که این اتفاق معمولا به دلیل
برخی از مشکلات شایع در لوازم خانگی سامسونگ (ماشین ظرفشویی) شامل:
1- بو گرفتن درون ماشین ظرفشویی
2- تمیز نشدن ظروف پس از پایان شست و شو
3- نشتی آب از ماشین ظرفشویی
4- روشن نشدن دستگاه ظرفشویی
 
مشکلات شایع در ماشین لباسشویی سامسونگ

پایین آمدن دمای فریزر سامسونگ

یخچال و فریزر یک دستگاه سرمایشی به حساب می آیند که می توانند با ایجاد محیطی سرد از رشد باکتری های مختلف جلوگیری کرده و خرابی محصولات غذایی را به تعویق بی اندازند. ما می توانیم با کمک پنل مدیریتی که بر روی دستگاه تعبیه شده دمای درون یخچال را تنظیم کرده و درجه ی دستگاه را بر روی دمای مورد نیاز تنظیم کنیم.
معمولا دمایی که برای محیط یخچال انتخاب می شود چیزی حدود +3 درجه است و دمای مناسب فریزر چیزی حدود -20 درجه است. البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که: در فصل های گرم سال مانند تابستان بهتر است درجه ی دمای یخچال را کمتر کرده تا به صفر نزدیک تر شود. تا اینجای مقاله تنها با دمای معمول یخچال و فریزر آشنا شدیم اما گاهی ممکن است تنظیمات دمای یخچال و فریزر دچار بهم ریختگی شود که در ادامه به بررسی علت آن خواهم پرداخت.
تا به حال برای شما اتفاق افتاده که در هنگام خارج کردن چیزی از یخچال متوجه شوید دمای آن محصول گرم تر از حد نرمال است؟ و یا زمانی که بسته ای را از فریزر خارج می کنید متوجه شوید که انجماد به صورت کامل اتفاق نیفتاده؟ در صورت مشاهده ی چنین اتفاقاتی می توان گفت دمای یخچال یا فریزر دچار اختلال شده است.
علت پایین آمدن دمای فریزر سامسونگ

1- همانطور که میدانید گازهایی که در ساخت یخچال استفاده شده اند وظیفه ی اصلی خنک کردن محیط یخچال را بر عهده دارند. به همین دلیل نشتی دادن گاز یخچال می تواند یکی از دلایل شایع گرم شدن یخچال ها باشد.
2- موتور فن یخچال یکی از قطعات مهم و کاربردی یخچال ها به حساب می آید. چرا که فن یخچال می تواند با ساختن جریان هوای هدایت شده سرمای یخچال را به قسمت های مختلف انتقال داده و به مرور موجب خنک شدن محیط یخچال شود. حال تصور کنید موتور فن یخچال به هر دلیلی خراب شده و از کار افتاده است در این صورت باعث می شود تا دمای درون یخچال بالا رفته و محیط یخچال گرم تر شود.
3- کثیف شدن فن کندانسور یخچال: کندانسور یک قطعه ی مهم در یخچال است که وظیفه ی ساختن هوای سرد را بر عهده دارد. این قطعه ی مهم و اساسی یخچال با گذشت زمان ممکن است کثیف شده و بر روی آن گرد و غبار بنشیند که این موضوع بازدهی کندانسور را بسیار پایین می آورد. پایین آمدن بازدهی کندانسور سبب شده به این قطعه فشار بیشتری وارد شده و پس از مدتی کندانسور به سوزد. پس بهتر است هر 6 ماه یکبار کندانسور یخچال را تمیز نمایید.
4- خرابی یا پوسیدگی لاستیک دور درب یخچال: اگر لاستیک دور درب یخچال دچار پوسیدگی شود باعث می شود هوای سرد یخچال به بیرون انتقال یافته و هوای گرم بیرون نیز به درون یخچال منتقل شود. در نهایت این اتفاق سبب می شود تا دمای محیط یخچال افزایش یابد.
6- خرابی و مشکل در ترموستات یخچال: ترموستات یک قطعه ی مهم در یخچال است که وظیفه ی اصلی آن سنجش دمای درون یخچال است. این قطعه دمای درون یخچال را اندازه گیری می کند سپس مطابق با دمای محیط به موتور یخچال دستور می دهد. برای مثال: اگر به هر دلیلی دمای محیط یخچال بیشتر از حد معمول باشد ترموستات به موتور یخچال دستور فعالیت می دهد. همچنین اگر دمای محیط یخچال به میزان کافی کاهش یابد ترموستات به موتور یخچال دستور توقف می دهد.
اما اگر ترموستات یخچال دچار مشکل و خرابی شود دیگر نمی تواند در مواقع لازم به موتور یخچال دستور بدهد به همین دلیل گاهی ممکن است دمای محیط یخچال به هر دلیلی افزایش پیدا کند ولی ترموستات دستور فعالیت موتور را صادر نکند. به همین دلیل می توان گفت خرابی ترموستات از دیگر دلایل شایع گرم شدن محیط یخچال به حساب می آید.
7- مشکل در قسمت دیفراست یخچال: اگر مشکلی برای قسمت دیفراست یخچال ایجاد شود باعث می شود تا دمای یخچال مقداری بالا رفته و باعث هدر رفتن انرژی یخچال شود. دیفراست یخچال خود از قسمت های مختلفی ساخته شده که شامل: المنت، ترموفیوز، سنسور و … است. اگر برای هر یک از این قطعات مشکلی به وجود آید باید ایجاد برفک در یخچال و سپس افزایش دمای یخچال می شود.

ریست یخچال سامسونگ

ریست یخچال چیست و چه زمانی به آن احتیاج پیدا می کنیم؟ این یکی از سوالات پر تکرار شما مشتریان عزیز بود که تصمیم گرفتیم جواب آن را در این مقاله به صورت مفصل بیان کنیم.
1- صفحه ی نمایشگر یخچال شما ارورهای مختلفی را نمایش دهد.
2- چراغ های LED که بر روی یخچال سامسونگ قرار دارد فقط یکی از آن ها روشن بوده و یا به صورت چشمک زن است.
3- دمایی که برای یخچال تنظیم کردید مطابق با دمای واقعی یخچال نباشد.
اگر هر یک از سه شرایط بالا را تجربه کردید به معنای آن است که یخچال شما نیاز به ریست شدن دارد. مراحل ریست کردن یخچال سامسونگ را در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.
در اولین مرحله برای ریست کردن یخچال سامسونگ باید دکمه ی ENERGY SAVER و همچنین LIGHTING را هم زمان به مدت 5 تا 8 ثانیه فشار دهید. البته لازم به ذکر است که: در تمام مدل های یخچال سامسونگ برای ریست کردن یخچال باید دکمه های دیگر را همزمان فشار دهید.
در این مرحله پس از فشردن آن دکمه ها همزمان برای یک لحظه تمام دکمه های نمایشگر یخچال روشن شده و سپس خاموش می شود.
پس از پایان مرحله ی دوم برد یخچال شما ریست شده و دستگاه شروع به روشن شدن می کند. اما گاهی برخی از یخچال های سامسونگ پس از ریست شدن دیگر روشن نمیشوند که در این صورت بهتر است یخچال را از برق خارج کرده و پس از مدتی آن را به برق وصل کنید.

ارورهای ماشین لباسشویی و مشکلات شایع در لوازم خانگی سامسونگ

ارورهای مختلفی می تواند بر روی صفحه ی نمایشگر لباسشویی سامسونگ نمایش داده شود که هر یک از این ارور ها معنا و مفهوم خاصی دارند. این ارور ها شامل:
HE2 / HE1 به محض مشاهده ی این ارور بدانید مشکل از گرمکن لباسشویی سامسونگ است.
4E / 4C نمایش این ارور به ما هشدار می دهد که مشکلی در قسمت ورودی آب لباسشویی وجود دارد.
E2 این ارور به ما نشان دهنده ی آن است که آب درون لباسشویی تخلیه نمی شود.
DE این ارور زمانی نمایش داده می شود که برای درب لباسشویی مشکلی به وجود آمده باشد.
و …

مطالب مرتبط:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.